Matemática Aplicada - Noticias publicadas en Septiembre, 2017

• Jueves, 7
  • dma

Distinción Honorífica UA a D. Antonio Pérez Carrió

En el Acto de Apertura de Curso Académico que se celebrará el día 13 de septiembre a las 12 horas se concederá la Distinción Honorífica de la Universidad de Alicante, a título póstumo, a nuestro compañero Antonio Pérez Carrió.

• Lunes, 4
  • Escudo de la UA

Journées 2017, des Systèmes de Référence et de la Rotation Terrestre

“Furthering our knowledge of Earth Rotation”
    25 to 27 September 2017  University of Alicante,   Spain

The Observatoire de Paris and the Universidad de Alicante are pleased to announce that the “Journées des Systèmes de Référence et de la Rotation Terrestre“ (*) will take place from 25 to 27 September 2017 at the University of Alicante, Spain.  The Journées are supported by the International Astronomical Union (IAU) and the International Association of Geodesy (IAG).

In the interest of enhancing the interactions between Astronomy and Geodesy these Journées are devoted to the study of the space-time celestial and terrestrial reference systems and their evolution with time, with the emphasis on the rotation of the Earth.  The scope of the meeting will range from concepts and theoretical solutions to observational techniques and data analysis.

The sub-title of this meeting is “Furthering our knowledge of Earth Rotation” and addresses the challenges brought by the accuracy requirements of the Horizon 2020 project. Therefore, our discussions will help to develop the tasks of the IAU/IAG Joint Working Group on “Theory of Earth rotation and validation”, among others.

Departamento de Matemática Aplicada

Alicante (Spain)